dinsdag 4 september 2012

CD review - The Cosmic Carnival


The Cosmic Carnival - Change the World or go Home


Ik dacht, fuck it, als ik dan toch schrijf waarom ook niet over muziek van collegee ;)
En dus, ziehier; mijn première recensie. 




Ik ken de heren en dame van 'The Cosmic Carnival' al een poosje. 
Ze hebben mijn band Ape Not Mice zelfs verslágen bij de Zomerterrasconcoursen een jaartje of twee geleden. Dat er een plaat moest komen was dus duidelijk; dacht ik toen, maar dat 'ie nu pas uit is, had ik persoonlijk niet verwacht. Desalniettemin, mijn hooggespannen verwachtingen worden niet neergeslagen.
The Cosmic Carnival is alles wat ik ervan verwacht: nostalgisch, Beatle-esk, onder-gaande-zon-zomers en met een hoog hippie-gehalte.

Ik ben altijd ook wel te porren voor een mooi en leuk boekje, en wat dat betreft moet je deze plaat in je CD-kast halen; het is een waar kunstwerkje. 
Het concept is duidelijk en het wordt met verve gebracht.

Ik moet lachen om 'Archipelago!' omdat ik stiekem hoop dat dat dat beestje uit die oude serie is. 
De band is strak, ze grooven fijn, heerlijk tijdens het opruimen van je kamer (like I did) door de mooie arrangementen en omdat niet alles met zang is.



Wel moet ik eerlijk zeggen dat ik vooral de samenzang mooi vind, bijvoorbeeld aan het begin van 'The Green Light' maar zodra Nicholas solo zingt komt hij iets minder uit de verf. 
The Cosmic Carnival werkt heel goed als team naar mijn idee, en klinkt on-Nederlands, maar af en toe verraad het Engels in de solozang voor mij dat de band uit ons kikkerlandje komt...

Maar ik hou ervan. En ze zijn allemaal zo lief en leuk.
Draaien maar!!

Mijn lievelingsnummers op de plaat:

1. Burn the Roses
2. Stop it
3. Desperate Man / Is it Wrong (ik kannie kieze.)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten